27. srpna 2014

Falafel



Inspirace z několika receptů na internetu, vlastní pojetí a spatlání dohromady.
Hodnocení: 4/10

S tímto receptem je neskutečná práce, patlání a příprava trvá příšerně dlouho. O to větší je moje zklamání z výsledku... Nevím, zda jsem někde neudělala chybu (což si vzhledem k receptům, ze kterých jsem čerpala nemyslím), ale výsledek vážně nestojí za to. Moje doporučení: nedělejte to.

Suroviny:

500g sušené cizrny (přes noc namočit a pak uvařit - vaří se dlouho, zhruba 1,5 hodiny - proto doporučuji tlakový hrnec)
1 větší cibule
pohanková mouka (mně stačila vrchovatá lžíce)
2 lžičky kypřícího prášku
2 lžíce citronové šťávy
dvě velké špetky soli, pepř
vrchovatá lžička sušené máty (pokud máte čerstvou tak pár snítek čerstvé)
2 vrchovaté lžičky tahini
2 stroužky česneku
dvě velké hrsti čerstvé petrželky
dvě hrstičky dýňových semínek
lžíce olivového oleje
koření: lžička mletého římského kmínu, lžička chilli, lžička koriandrových semínek

Postup:

Z petžele, česneku, cibule, tahini, olivového oleje, citronové šťávy, máty a dýňových semínek rozmixujte pesto.


Koriandrová semínka, římský kmín a chilli nechte odemknout (lehce opražte) na suché rozpálené pánvi. Ne moc dlouho, aby koření nezhořklo. Poté na jemno rozdrťte v hmoždíři.


Uvařenou cizrnu rozmačkejte/rozmixujte na kaši (bude hoooooodně hutná) a přidejte k ní nejdříve pesto, pak koření a zbylé suroviny. Výsledná konzistence byla zhruba jako šťouchané brambory, nicméně směs šla výborně tvarovat a držela. Ze směsi jsem vytvořila kuličky a rozmáčkla je (na takové malé karbanátky) - směs vyšla přibližně na 32 falafelů. Ty jsem dala na plech s pečícím papírem, potřela je osoleným rostlinným mlékem a pekla z každé strany 15 minut na 200 stupňů (dokud nezhnědly; nezapomeňte otočit!). Výsledek můžete vidět na hlavní fotce. Pár jsem jich zkusila i osmažit, ale v silné vrstvě rozpáleného oleje se začaly rozpouštět a v malé se taktéž po obrácení rozpadly...k vzteku...

Verdikt: čekala jsem od toho hodně, ale výsledek (možná i proto) mě těžce zklamal. Musím říct, že byly výborně okořeněné (za to si dávám aspoň ty 3 body ze 4!). Konzistence je díky cizrně neskutečně škrobová a dost se při jídle drolí a rozpadají. Za to patlání to prostě fakt nestálo. Pokud v mém postupu někdo najdete chybu, díky které je výsledek právě takový jaký je, napište mi do komentářů, prosím, správný postup...Díky...

P.S. Ve finále je ale možné, že má takhle falafel správně vypadat...v tom případě nemám ráda falafel!!!!!!

Frustrovaná B.

!!!!!! Aktualizace: Taaaak jsem zjistila, že cizrna na falafel se nemá vařit, jen dopředu namočit - muhehehehe :D :D :D

Žádné komentáře :

Okomentovat