25. srpna 2014

Jáhlová bábovka




Původní recept: Paní Dýně
Hodnocení: 9,5/10

Jáhly jsou hrozně nedoceněná obilnina - a přitom je to hotový zázrak!

Původní recept jsem (chtě-nechtě) krapet upravila, tak ho rozepíšu celý.

Suroviny:

250g jáhel
150g kokosu
70-100g rozinek namočených v rumu nebo cointreau (podle chuti a momentálního vybavení spíže) + 2 lžíce výluhu
125g alpro soya vanilkového pudinku (hotový chlazený pudinkový dezert)
125g sójového jogurtu (měla jsem jen jahodový)
vrchovatá lžíce vanilkového pudinku (prášek) - tyto pudinky a jogurt jsou v původním receptu dohromady jako 250g sójového vanilkového pudinkového dezertu (ovšem pokud máte tak krátkou paměť jako já a místo dvou balení vezmete jedno, musíte si holt nějak poradit...)
kůra z celého citronu

Postup:

Jáhly klasicky spaříte a uvaříte ve vodě (1 díl jáhly : 2 díly voda, zhruba 15 minut) se špetkou soli. Poté smícháte se zbytkem surovin. Původní recept říká vše rozmixovat, můj tyčový mixér s tou huspeninou (ano, čekejte velmi hustou patlavou konzistenci - takové o dost hustější těsto na knedlík) moc nenadělal, takže jsem pro to vše pouze smíchat a šetřit si nervy. Formu vymažeme olejem a vysypeme (já použila stylově kokos). Huspeninu (nenalejeme!!!!) navršíme a udusáme ve formě. Pečeme 15 minut na 220 a poté snížíme teplotu na 150 a pečeme dalších 40 minut. Bábovku vyklápíme za tepla. Pokud se po převrácení formy sama neuvolní, přehodíme přes formu mokrou utěrku, počkáme a lehce zatřeseme. I ta moje mrška takhle vypadla. Mňam! :P

Aktualizace: Z konzistence jsem nadšená. Nechala jsem ji uležet do druhého dne pod plastovou miskou při pokojové teplotě (k snídani). Trochu jsem se bála, že bude dost suchá - naprosto zbytečně... Bábovka je dost vlhká a zároveň pevná a hutná. Ukrojila jsem si dva "standardní bábovkové kousky" a ten druhý jsem ani celý nesnědla jak je sytá. Nečekejte příliš sladkou chuť - pro mě je sladká dost (navíc hubneme, že ano), ale pokud chcete klasicky sladkou chuť, doporučuji dosladit těsto před pečením agávovým (nebo jiným) sirupem a nebo po upečení polít sirupem javorovým. Ten půl-bod jsem si schovala, protože je tam přecijen až moc patrná struktura kokosu, příště ho zkusím před přidáním do těsta rozemlít na jemno.

B.

Žádné komentáře :

Okomentovat