21. srpna 2014

Zapečené papriky s marockým kuskusem




Hodnocení: 10/10

Recept na svůj populární marocký kuskus jsem docela dlouho držela v tajnosti, ale vzhledem k tomu, jak neskutečně je jednoduchý, se o něj podělím. Dělám ho i klasicky nezapečený jen s čerstvou zeleninou - cherry rajčata, okurka...a nikdy nechybí ani na mých oslavách nebo při pohoštění návštěv. Je to jednoduchá a rychlá paráda! :P

Suroviny:

velké červené papriky
kuskus
úplně ideálně marocká směs koření Ras el-Hanout, ale vzhledem k tomu, že asi není v mnoha českých spížích, tak stejně dobře (ne-li lépe) poslouží i adžika (ač gruzínská) neeebo Chimichuri od Antonína neeeebo prostě cokoliv co máte rádi :D
marinované tofu (zamilované mám to od Sunfoodu)
jemně nastrouhaná kůra a vymačkaná šťáva z 1 limetky
agávový sirup (či pro vegetariány a masožravce med)
olivový olej
sůl, pepř

Postup:

Kuskus připravíme dle návodu (nevařím, stačí zalít horkou vodou z rychlovarné konvice na šířku palce nad úroveň kuskusu, přikryjeme a počkáme až absorbuje vodu). Do hotového kuskusu vmícháme olivový olej - pokud nehlídáte linii, doporučuji větší množství (á la Jamie Oliver), dodá totiž typickou chuť. Vmícháme koření, kůru a šťávu z limetky a tofu nakrájené na kostičky. Dle chuti osladíme (nešetřete, lepší je spíše sladký), opepříme a osolíme. Rozkrojíme a očistíme papriky. Každou polovinu vymažeme olivovým olejem a naplníme směsí s kuskusem. Pečeme v troubě vyhřáté na 200 stupňů dokud papriky nezměknou (tak 15-20 minut).

B.

2 komentáře :

  1. Dělám něco podobného a je to jeden z mých nejoblíbenějších receptů :) Do kuskusu ale přidám ještě trochu passaty, nakrájený pórek a někdy i různě obměňuju, s přítelem jsme si to zamilovali i s marinovaným tempehem.
    Jinak dnes jsem náhodou narazila na váš blog a fakt se mi líbí, fandím vám holky! :) Náhodou se taky chystám rozjet blog, s vegan recepty, mám ho založený, ale zatím tam nic není. Stravuju se takhle delší dobu, tak myslím, že mám dost receptů... Kdybyste se pak chtěly mrknout pro inspiraci, můžu hodit odkaz. Já k vám určitě ještě ráda zabloudím!

    OdpovědětVymazat
  2. Sem s odkazem ;) rády se inspirujeme a taktéž rády podpoříme - však všichni bojujeme za správnou společnou věc! ;) B.

    OdpovědětVymazat