1. září 2014

Pikantní mrkvová polévka s čerstvým koriandrem




Hodnocení: 10/10

Příprava téhle polévky pro mne byla první zkušeností s čerstvým koriandrem. Určitě všichni znáte kreace Jamieho Olivera, který čerstvý koriandr přidává do všeho v množství větším než velkém - i mě to inspirovalo a v dobré víře jsem se podle svých nápadů pustila do téhle klasiky. Po nasekání čerstvého koriandru jsem myslela, že hodím šavli. Ten smrad bych přirovnala k něčemu mezi pomerančovou hořkou kůrou a takovým tím smradlavým broukem co leze po borůvkách. Spíš víc jak ta ploštice. Když jsem to ochutnala, bylo to ještě horší... I tak jsem se odhodlala to do té polévky potom hodit.......a dobře jsem udělala! ;)

Suroviny:

1 kg mrkve
2 menší brambory
1 velká
menší svazek čerstvého koriandru
sezamový olej
zázvor (měla jsem mletý sušený, ale myslím, že čerstvý by byl také vynikající - v takovém případě doporučuji na jemno nastrouhanou oloupanou paličku o velikosti polštářku palce)
římský kmín
2 stroužky česneku
sušené chilli (používám vločky v mlýnku)
muškátový květ
skořice
1,5 l vývaru (nebo horké vody s kvalitním vegan bujónem)
sůl, pepř
mouka z červené čočky na zahuštění (nebo hraška)

Postup:

Na sezamovém oleji osmahneme na jemno nakrájenou cibulku. Přidáme římský kmín, zázvor a prolisovaný česnek a zarestujeme. Přidáme na kostičky nakrájenou mrkev, promícháme a necháme lehce zkaramelizovat. Zalijeme vývarem, přidáme na kostičky nakrájené brambory a vaříme na mírném ohni do změknutí. Poté rozmixujeme tyčovým mixérem na hustou (až krémovou) polévku. Dle potřeby dosolíme a případně zahustíme moukou z červené čočky a provaříme. Dochutíme chilli, pepřem, špetkou muškátového květu a skořice a přihodíme na jemno nasekaný čerstvý koriandr. Necháme povadnout (případně znovu promixujeme) a podáváme!

Úžasně zahřívací, ale lehce exoticky osvěžující polévka do podzimního počasí.

B.

Žádné komentáře :

Okomentovat