15. září 2014

Dýňový chlebíček


Dýňová sezona, yay! Po banánovém a biskupském chlebíčku tu máme dýňový.

Inspirace: minimalistbaker
Hodnocení: 10/10

Ingredience:
  • 1 lžíce lněných semínek, pomletých + 4 lžíce vody
  • 1 hrnek dýňového pyré (dělala jsem zhruba z půl kila neoloupané dýně, stačí jen rozvařit a rozmixovat)
  • 1/3 hrnku datlového nebo jiného sirupu (případně medu)
  • 1/4 hrnku cukru
  • 3 lžíce rostlinného oleje
  • 1 lžička sody
  • 1/2 lžičky prdopeče
  • 1/3 hrnku ovesné mouky (vločky jsem si namlela sama, pokud nemáte tu možnost, použijte jemné ovesné vločky (Emco) nebo je úplně vynechte a dejte o trochu víc mouky) 
  • 1 hrnek mouky - použila jsem žitnou 
  • 1/2 hrnku rostlinného mléka 
  • sušené ovoce podle chuti, ořechy nebo čokoláda, osobně jsem zvolila goji a lískové ořechy
  • 1 lžíce tzv. pumpkin pie koření 
        • 3 lžíce skořice
        • 2 lžičky mletého zázvoru
        • 2 lžičky nastrouhaného muškátového oříšku
        • 4-5 kuliček nového koření
        • 5 hřebíčků → všechno rozdrtíme v hmoždíři a co neupotřebujeme hned schováme na později 
Postup:
Jako první si do větší mísy dejte lněné semínko s vodou, a nechte klidně 10 minut odležet. Potom přidejte sirup, dýňové pyré, cukr, olej a zamíchejte. Jako další přidejte sodu, prášek do pečiva, koření a špetku soli a znovu promíchejte. Přilijte rostlinné mléko a opět promíchejte.
Jako další přidejte ovesnou mouku a obyč mouku a opět promíchejte. Podle typu zvolené mouky se vám může stát, že bude těsto příliš husté. Konkrétně u žitné mouky jsem musela ještě dolít trochu mléka. Konzistence by neměla být příliš tekutá, ale ani moc hustá. Jako poslední přidáme pokrájené sušené plody/ořechy/čokoládu.
Těsto přelijeme do vymazané a vysypané formy a pečeme na 180°C asi 45 minut. Doporučuji zhruba v polovině pečení zakrýt alobalem.

Díky směsi koření má chlebíček výbornou podzimní chuť. Osobně bych příště volila klidně menší množství cukru/sirupu protože ho tam takové množství podle mě není potřeba. K servírování mám ještě tři tipy. Chlebíček je výborný samotný, třeba s kakaem, druhá možnost je ho potřít marmeládou nebo ořechovým máslem. U mě ale zvítězila tahle varianta s domácím vanilkovým pudinkem a banánem!

L.


Žádné komentáře :

Okomentovat