14. září 2014

Kořeněné jablečné muffiny s tofunézou



Inspirace: můj milovaný irský veganský blog Maple Spice a Chocolate-covered Katie
Hodnocení: 10/10

(Doufám, že jste si všimli, že už mám správné formičky na muffiny!!!! :P)

Přichází podzim a s ním i netrpělivě očekávaná jablečná sezóna. Využijte příležitosti a trhejte, kde se dá - zrovna teď jsou jablka doslova na každém rohu - hledejte chemicky neošetřovaná - na zahrádkách (vašich nebo sousedových :P), zapomenuté jabloně u polních cest a pokud si plody nabité vitamíny vážně nemáte příležitost utrhnout přímo ze stromu nebo je dostat od známých, zajděte si pro sezónní do farmářského obchodu či na trhy, vždyť to stojí pár korun. Ne nadarmo říkaly naše babičky, že jablko denně zahání lékaře.

Tyhle muffiny vznikly tak, že jsem měla už několik dní v lednici načatou skoro celou Tofunézu od Sunfoodu (jen 12% tuku!) a neměla jsem to srdce nechat ji zkazit se.

Suroviny:
(množství na 10 větších muffin)

1 a 1/2 hrnku celozrnné hrubé špaldové mouky (nebo stejné množství bílé polohrubé či hrubé, jen vězte, že bílá mouka by se měla omezovat...víme?)
1/2 čajové lžičky sody
1 čajová lžička prdopeče
1/2 čajové lžičky soli
1/4-1/2 hrnku třtinového cukru (podle toho, jak moc máte rádi sladké)
1 vanilkový cukr
1/2 hrnku rostlinné majonézy - jak jsem psala výše, měla jsem tak 3/4 (možná víc - použijte tedy klidně celou, pokud použijete trochu míň, taky se nic nestane ;)) Tofunézy od Sunfoodu (balení 150g)
1/4 hrnku (50 ml) oleje
1 hrnek nastrouhaných jablek (3 středně velká i se šťávou)
1/4 hrnku (50 ml) rostl. mléka (měla jsem rýžové)
skořice (dle chuti - minimálně ale 1 čajová lžička), 1/4 čaj. lž. muškátového květu, 1/4 čaj. lž. mletého sušeného zázvoru

Postup:

Všechny suroviny smícháme do ne úplně tekuté konzistence, formičky plníme pod okraj. Pečeme 20 minut na 190 stupňů.

Jako výsledek očekávejte vynikající, úžasně nadýchané a lehké muffiny.

B.

Žádné komentáře :

Okomentovat